Jag gör allt på ren vilja
Ser du nån så skjut
Jag står bakom tätt intill
och jag är bara ljud
Så jag rör mig som jag vill
Det ser lite konstigt ut när du skriver om spelningen i Annexet, när det i själva verket var fyra spelningar, visserligen i en liten arena. Men kent ville ju spela på mindre ställen för en gångs skull. De gjorde det säkert inte för att jävlas med fansen. Tvärtom har många av oss efterfrågat den typen av spelningar. Att tvinga kent att bara spela på de största arenorna skulle nog ta död på deras lust att spela live.
Jag fattar vad Sami menade när han sa i en intervju att det känns som att de är filmen. Den lite sämre versionen av boken alltså (på grund av alla höga krav från fansen).
Dessutom finns någonting utanför Stockholm. Kentkonserter till exempel. Framöver spelar de i Göteborg, Lund, Köpenhamn, Oslo och Trondheim (varför skulle inte stockholmare kunna åka 30, 40, 50 mil för en konsert som alla vi andra får göra?). Och i februari/mars någon gång tillkommer fler konserter, som knappast lär vara inriktade på festivaler (fel årstid för det).
Här i forumet försöker vi förresten motverka höga biljettpriser genom att enbart tillåta biljettförsäljning till originalpris eller lägre.
Senast redigerat av utomjording den 2007-11-20 klockan 22:12.
Låt dom komma nu
Vi ville spela "mindre" ställen för att det var länge sen och att det är kul att variera sig.
Turné 19 var så...megastor på alla sätt.
Man gör ju vad man kan för att inte upprepa sig.
Vi visste att det skulle bli stort tryck på hösten, men vi försöker kompensera detta med fler gig i vår. Tror nog att de flesta som verkligen vill kommer att kunna se oss.
Tack för er tid!
Jag får verkligen inte missa nästa års spelningar!![]()
Senast redigerat av Embrace den 2007-11-21 klockan 09:14.
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Nej till våren ska jag fan göra allt för att få tag i biljett, speciellt nu när det finns chans att man får uppleva både "400 slag" och "Ansgar & Evelyne" två av dom bästa och mäktigaste kent låtarna någonsin.
Jag tackar verkligen för att ni valde spela på ett "mindre" ställe som annexet. I söndags var jag på min första kent-konsert och just närheten till bandet man lärt sig älska de senaste fem åren var helt undebar.
Att stå tillsamamns på en stor arena och kanske se mesta dels av spelningen på en storbildsskärm kan säkert vara en upplevelse det med, men att nu endast få stå ett tiotal meter ifrån och sjunga med i MIDVH var obeskrivligt underbart!
Tack!
Jag gör allt på ren vilja
Ser du nån så skjut
Jag står bakom tätt intill
och jag är bara ljud
Så jag rör mig som jag vill
Själv åkte jag 150 mil+ (eller hur långt det är från Jokkmokk), för att se Kent i Stockholm!
Satt själv vid datorn vid biljettsläppet och blev utan men det dök ju upp outhämtade biljetter mest hela tiden tycker jag, och således hade jag inga problem med att boka.
Sen har jag sett flertalet biljetter till salu på tradera, blocket, här i forumet för inköpspris + porto så nog har det funnits möjligheter till att skaffa sig en biljett alltid! Som någon skrev så gäller det att ligga in och inte ge upp om man verkligen vill gå på konsert.
Jag hoppas nu på att jag inte behöver åka så långt till våren när nästa konsertvåg börjar, men om jag måste så tvekar jag inte en sekund!![]()
Senast redigerat av Midvinterhatt den 2007-11-21 klockan 19:14.
Alla har vi fastnat hos nån någonstans
Du douglas då ska göra dej riktig arg nu jag fick tag på 10 bilejjeter 2 till fredag o 8 till lördagen , från 16 / 17 november
men då hade jag suttit i en timme gått upp tiditgt innan des , hade 25 filkar me ticnet då är man kent kåt det va såna de ville ha till spelningen såna som är verkligen hardcornfan såna som håller koll när allt händer runt kent.
Jag måste bara få säga att jag föredrar de mindre spelningarna framför de stora.
Så jag hoppas att det blir mindre spelningar även i vår.
Jocke Berg vs Dave Gahan
Men jehsus alltså. Du var inte så lite bitter.
Att Kent inte spelar på större arenor har inget med att dom vill göra konsert för överklassen, utan att dom vill hålla det lite mindre och därmed mysigare.
Och klart som f*n att det sålde slut direkt, vad trodde du egentligen? Att du skulle kunna ligga på sofflocket och vänta ett par dagar tills du tjatat till dig pengar från dina föräldrar eller i värsta fall lurat mormor? Det är Kent vi talar om, så klart som fasen att dom tog slut.
Dock så gick det fortare än vad jag trodde i år...men där ser man! Dock så tycker jag det är illa av Ticnet att man kan köpa på sig flera biljetter på en gång och sedan sälja dyrt. Hade dom gjort som så att man får köpa kanske max 4 stycken och biljetterna är personliga så skulle det vara lättare att få tag i dom.
Nä, du får väl göra som alla andra, hänga på luren och hemsidan, köa utanför något ställe där dom säljer eller helt enkelt köpa efteråt till något högre pris. Kent har ju också släppt biljetter i efterhand, för att försöka få bort "hajarna". Sen kan man ju alltid köpa en biljett när dom spelar, finns alltid någon som vill sälja.
Att betala 900,- pix för en ståplats var inte så farligt. Jag skulle kunna betala det dubbla för ett annat band som inte turnerat på många år.
Nä, ta din lilla fjortis bitterhet och investera i en biljett så vi slipper ditt gnäll.
Senast redigerat av 001101110011010000110111 den 2007-11-21 klockan 18:18.
Meh... mindre spelningar är ju guld värt!!
Stora arena spelningar är man 831902 km ifrån scen där alla ser ut som myror är inte kul det heller. Nu kunde man, trots att man inte stod och trängdes vid scenkanten, ändå se vad som gjordes på scen. Nästan som om man var med på scenen själv.![]()
"Wi Wille ju bara ta en grogg"