Sidan 46 av 76 FörstaFörsta ... 363738394041424344454647484950515253545556 ... SistaSista
Resultat 676 till 690 av 1127

Ämne: Diskussioner om låtlistorna (SPOILERS)

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Var väl lika mycket svenskar som var fulla och jobbiga?

Märkte att det var mycket norskar där men det gör mig ingenting då jag bor i Oslo där det är väldigt mycket svenskar. Så det blir ju lite kompensation.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Erfaren medlem AngelBees avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Man kan bare ikke sammenligne Oslo med det der. Det her var jo rene bygdefesten. Evt russetreff. Pinlig, pinlig, pinlig.
    Jag känner en sån lättnad när musiken går på igen

musik non stop till slut

Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

avtryck? hhaaalllåååå
    "Jag har inga vänner kvar, visst är livet underbart?!..."

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Jag tycker kent gör lite fel när de spelar kallt kaffe, ingen kommer att tro dig, avtryck, stenbrott, blåjeans under en och samma konsert i Strömstad. Många där som aldrig hört låtarna. Kent måste ju själva vilja ha bra stämning på giget?

Även om jag själv tidigare har varit mycket för att dom inte bara ska spela hitsen så måste jag säga att jag ändrat mig lite. Jämför tex publiken under Ingenting och Kallt kaffe...

Inte alls fel att slänga en eller två okända låtar men tycker inte det ska vara så många som det var igår. Min egen åsikt såklart och jag förstår kent som vill göra gigen lite annorlunda från tidigare turnéer och plocka fram gamla godingar för att tillfredställa både de "inbitna fansen" och de själva. Jag tycker bara att det skulle räckt med kanske 2-3 stycken.

Jag tror att majoriten skulle blivit nöjdare och det skulle blivit mycket högre stämning om de slängt in lite mer kända låtar istället. Majoriten av publiken är mest känd med de tre sista skivorna och har inte hört så mycket från de tidigare fyra. Kent bör absolut inte fullt hänsyn till det men kanske lägga lite lite mer tyngd på det?
    Exakt hur många riktigt kända låtar har Kent då? Är 400 Slag en känd låt? Pärlor? Romeo Återvänder Ensam? Dom spelar ju ändå Dom Andra, Ingenting, Om Du Var Här, Kärleken Väntar som alla är populära radiohits. Varför skulle det vara negativt att inte hört låten förut? Har man dödstråkigt för man inte kan texten? Själv tycker jag låtlistorna för sommarens konserter har varit kalas och en bra balans mellan gammalt och nytt. Om man nu inte orkat lyssna på något annat än de tre senaste skivorna får man faktiskt skylla sig själv. Man kan inte gå till en konsert och förvänta sig att ett band med så pass många album under bältet som Kent endast ska spela nyare material. Sen kan det ju även vara bra att göra reklam för t. ex. debuten i och med att spela Stenbrott

Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Hallå Kallt Kaffe med socker! Ta bort Kallt Kaffe från Ruisrock-listan! Hur många gånger ska jag behöva skriva att dom-tyvärr-inte spelade den där. Sista gången jag påpekar detta nu. Låt det vara då, vad ska jag bry mej

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

har fått höra stenbrott, vi kan väl vänta tills imorgon, avtryck, och ingen kommer tro dig nu i sommar, trodde inte på någon av dem innan.
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Avtryck <33333
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

jag mååååste få höra klåparen i gbg. snäääällla orkester.
    meningslösa, menigslöösa

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av avfart Visa inlägg
    Exakt hur många riktigt kända låtar har Kent då? Är 400 Slag en känd låt? Pärlor? Romeo Återvänder Ensam? Dom spelar ju ändå Dom Andra, Ingenting, Om Du Var Här, Kärleken Väntar som alla är populära radiohits. Varför skulle det vara negativt att inte hört låten förut? Har man dödstråkigt för man inte kan texten? Själv tycker jag låtlistorna för sommarens konserter har varit kalas och en bra balans mellan gammalt och nytt. Om man nu inte orkat lyssna på något annat än de tre senaste skivorna får man faktiskt skylla sig själv. Man kan inte gå till en konsert och förvänta sig att ett band med så pass många album under bältet som Kent endast ska spela nyare material. Sen kan det ju även vara bra att göra reklam för t. ex. debuten i och med att spela Stenbrott
    Jag påpekade mest stämningen. Man märkte på publiken att en del inte tyckte det var toppen första halvan.

Skulle detta varit fem årsen skulle jag också älskat om de körde dessa låtar och andra b-sidor och mer bortglömda spår. Men numera så diggar jag mera när det blir bra stämning och att man får igång publiken.

Jag vill inte hellre ha en ren hit-låtlista, men jag tycker att kanske att dom körde 2-3 st för många "mindre kända låtar" igår.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Sen tycker jag också att låtar som Stenbrott, Kallt kaffe inte alls håller den kvaliteten som låtarna på deras två sista album.

Första halvan var lite seg igår tyckte jag. Det kan i för sig bero på att det var utomhus och ljust ute...vilket är helt värdelöst. Det blev ju knappast mörkt nog under midvh. Inomhus-gig är ju år bättre än ute.

Göran Zachrisson

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Hallå Kallt Kaffe med socker! Ta bort Kallt Kaffe från Ruisrock-listan! Hur många gånger ska jag behöva skriva att dom-tyvärr-inte spelade den där. Sista gången jag påpekar detta nu. Låt det vara då, vad ska jag bry mej
    Men han kanske inte varit online och därav inte kunnat ändra. Eller så har han varit online men inte besökt den här avdelningen. Hur som helst så är det bäst du skickar ett personligt meddelande.

Och samtidigt. Det står fel, men det kommer ändras så småningom. Haka inte upp dig på små saker
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Ok.Men jag har skrivit flera gånger om detta, o ändå frågar han på nytt om låtlistan. Också Rotuhiiri har svarat.

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

insekter skulle vara intressant at höra kom jag på nu när jag sattt och lyssnade på den.
    meningslösa, menigslöösa

Erfaren medlem Pulvermoss avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Grymt med Beskyddaren akustiskt i etuna i dag! Första extranumret.
    Suffer with pride.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Pulvermos Visa inlägg
    Grymt med Beskyddaren akustiskt i etuna i dag! Första extranumret.
    Häftigt. Tur att jag redan fått höra den akustisk en gång (Borlänge 2005) annars hade jag haft fett ångest nu
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Sidan 46 av 76 FörstaFörsta ... 363738394041424344454647484950515253545556 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •