-
Rapport fra Stavanger giget
Lovet å skrive litt fra Stavanger i går..her kommer det. Først et sitat fra Stavanger Aftenblad som skriver dette:
Svensk snop
"Svenske Kent hadde med seg eit lyd- og lysshow verdig Nordens største band då dei spelte i Stavanger i går kveld.
VELKOMNE: -Me pleier å ha det veldig fint i Stavanger. Det er herlig å vera her.
Vokalist Joakim(Jocke) Berg i Kent har aldri vore kjnet som en spesielt taletrengt sceneperson. Han er ikkje typen som driv med billig publikumsfrieri, og har aldri blitt oppfatta som noen ubekymra, lykkelig mann. Men i Stavanger Forum i går kveld virka han nesten glad. Kanskje var det fordi Kent for ei god veke sidan fekk to svenske Grammis-prisar for "årets plate" og som "årets gruppe". Eller kanskje følte Jocke seg så velkomen fordi alle dei over 3000 billettene i Forum var utselde.
Har nokon opplevd å gå drita full heim frå kroa ei natt i snøen - utan å ha fått den du ville ha? Kjenner de den kjensla, spurte Jocke.
Over 3000 rogalendingar svara ja, før Kent drog i gang med "Columbus" som handler akkurat om den kjensla.
LYSSHOW: Sjøv om dei svartkledde melankolikarane frå Eskilstuna ikkje er av typen som shower så voldsomt på scena, har dei med seg ett lysshow som kan ta pusten fra den mest balanserte konsertgjenger. Bandet gikk på scena med en stigande sol i ryggen. Heile bakre veggen av scena var ein enorm LED-skjerm som dels lyste og gløda og dels viste melkesprutande og desperate menneske, utydelig gorillaer og ein delfin som i uendelig sakte film hoppa seg gjennom hiten "Musik non Stop".
Og då dei gjekk av scena til full jubel etter "De Andra" og Aftenbladet måtte gå for å rekke deadline hadde raude, grøne, blå og lilla laserstråler skore gjennom den kokvarme hallen til kollektive gisp og jubel.
Dette var svensk snop i januar."
Jeg var òg veldig fornøyd med konserten dere! Lyden var veldig bra over hele lokalet, noe den ikke var i Ås desverre. I Ås sto jeg jo som jeg bruker å gjøre..3-4-5 meter fra scenen og lyen er jo bra da. Men, så fort jeg gikk litt tilbake i lokalet der ble lyden dårlig. Dette var det ikke i Stavanger...veldig bra!
synd at det ikke var flere av oss som "korer" til låtene og er med å klapper i takten "två raske och en til"
Om dere forstår... Savnet dere! Noen var det jo, men ikke den publiken som jeg er vant til å se når våre kjære kent spiller...
Fikk en handshake av Martin,,,han smilte lurt til meg å hilste. Han forsto nok sikkert at jeg skulle dele opplevelsen så godt jeg kunne med bilder til dere her på forumet. Og det var sååå stort..stå der å ta masse bilder og høre på dem samtidig...mmmmm....orgasmiskt nesten.
Beklager at jeg ikke har noen låtliste,,jeg fikk ikke skrevet den for jeg var jo så opptatt med å ta bilder...men, det løser seg nok...
Ha en fin Søndag dere!
...du gav mig en chans att säga..alt vad jag redan sagt..men det var för sent...
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler