Sidan 5 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista
Resultat 61 till 75 av 147

Ämne: Har gitarristen i Broder Daniel tagit livet av sig?

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Jag tycker att det är rätt bra att tidningarna inte tar upp det. Igår skrev Aftonbladet något om att en 30-årig frontman i rockband hade hoppat från Västerbron. Jag tycker mest att det är förnedrande att tidningar som Aftonbladet och Expressen printar namn på respektive artist som begått självmord. Dom tidningarna känns så jävla oseriösa och skvallerblask-aktiga. Usch!
    Ja det har du rätt i men jag tycker det är lite konstigt att det inte kommit ut i media ordentligt än, det vore ju märkligt om alla vet om det men ingen väljer att publicera det.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Spökliktvit Visa inlägg
    Fan vad tragiskt Tycker det är lite uppseendeväckande att ingen tidning har bekräftat det än om det nu hände i söndags.
    Media outar inte självmördare hur som helst.

Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Spökliktvit Visa inlägg
    Ja det har du rätt i men jag tycker det är lite konstigt att det inte kommit ut i media ordentligt än, det vore ju märkligt om alla vet om det men ingen väljer att publicera det.
    Dom anhöriga kanske har vädjat till de vidriga journalister, som ofta gottar sig i andras olycka, att låta bli. Det kanske finns lite respekt hos vissa.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av StandInSilence Visa inlägg
    gnäll gnäll gnäll

det där om "olagliga substanser" var ju mer som en förklaring till varför han var så positiv om du inte fattade det men du kan väl ta och bara låtsas att du inte läste mina inlägg alls istället?
    Och mitt inlägg kunde du inte svara på? (Visserligen är det OT så vi kanske skulle skita i det)
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

I fallen med Ted Gärdestad respektive Johanna Sällström (för att ta de exempel som nämndes någonstans) så var det med familjens tillstånd som det publicerades. Gärdestads bror respektive Sällströms pappa gick ju t.o.m. ut i media och berättade väldigt öppet om respektive anhörigs sjukdom och bortgång. Dock långtifrån alla som vill ha det på detta sätt, det är bara att respektera det. Tack och lov så verkar journalisterna göra det i stor utsträckning.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Apropå kritik mot journalister måste jag säga att det är bättre att kunna läsa bekräftade fakta i en tidning än att det går rykten kors och tvärs.
    Jag tror inte att flertalet journalister är intresserade av att gotta sig i andras olycka.
    Låt dom komma nu

Medlem
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Jag hoppas att det inte står i någon tidning, vill att det inte ska vara såhär.

Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

idag stod det i DN.
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Mycket tragiskt, men tyvärr är det sådant som händer. R.I.P

Standard

Deras låtar ger lite andra känslor nu.

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av theonetoblame Visa inlägg
    idag stod det i DN.
    Där är ytterliggare ett bevis på att media inte outar självmördare.
    Hade det varit cancer eller annan sjukdom, hade dödsorsaken skrivits.

Standard fan.

igår när jag fick reda på det här så la jag bort alla mina skolgrejer. Jag gick och släckte lampan i rummet,la mig i sängen och satte igång you bury me på ipoden. Det är verkligen helt sjukt. Ett band som var hela mitt liv under flera år
    Jag kan inte hjälpa heller på att tänka hur henrik kommer reagera på det här? Tänker bara på senaste artikeln om BDs spelning på Frihamnen 05 då han kallade Anders för väldens bästa gitarrkille. Sen så har väl Henrik sagt att enda chansen till att han skulle starta upp bd igen är om Anders hade varit med.

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rocky Votolato Visa inlägg
    igår när jag fick reda på det här så la jag bort alla mina skolgrejer. Jag gick och släckte lampan i rummet,la mig i sängen och satte igång you bury me på ipoden. Det är verkligen helt sjukt. Ett band som var hela mitt liv under flera år
    Jag kan inte hjälpa heller på att tänka hur henrik kommer reagera på det här? Tänker bara på senaste artikeln om BDs spelning på Frihamnen 05 då han kallade Anders för väldens bästa gitarrkille. Sen så har väl Henrik sagt att enda chansen till att han skulle starta upp bd igen är om Anders hade varit med.
    Tror iofs att Henrik lider mer av att förlora Anders som person och inte som gitarrist.. :/
    inget.

Standard

Jag förstår inte VARFÖR han gjorde det. en sak att säga det, ta bilen till bron. men sen ställa sig där och verkligen hoppa? det skulle jag aldrig våga, hur sjukt deppad jag än var...

vila i frid iaf.

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    Tror iofs att Henrik lider mer av att förlora Anders som person och inte som gitarrist.. :/

Ja men det var inte så jag menade. Jag la bara till det om Broder Daniel. Det är väl klart att det förmodligen är en stor tragedi för Henrik. Dom var ju vänner ända sedan slutet av 80 -talet eller precis i början av 90 - talet.

Sidan 5 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •