Sidan 18 av 22 FörstaFörsta ... 8910111213141516171819202122 SistaSista
Resultat 256 till 270 av 325

Ämne: Gitarrer

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

sånt här är ju nörderi men jag tycker att folk som tex har samma intress för bilar är fjantigare isf..

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

En gitarr brukas, en bil förbrukas.

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    En gitarr brukas, en bil förbrukas.

jupp sen är ju musikgrejer ofta bättre investeringar än en bil

jag har gått plus på nästan alla de grejer jag köpt och sen sålt senaste åren

tex min dearmond starfire special som jag köpte för 2700 och sen sålde för 5400 6 månader senare

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

När jag köper gitarrer köper jag dom för att spela på dom, inte för att de ska fungera som aktier.

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

När jag köper gitarrer köper jag dom för att spela på dom, inte för att de ska fungera som aktier.

självklart samma här

dearmonden var en schysst gitarr och jag köpte den såklart för att ha den

men sen när jag fått skattepengar tillbaka och dessutom sålt den kunde jag ju köpa min LP std för pengarna liksom

jag har ju ofta bara kommit över bra grejer billigt pga att jag kollar annonser varje dag.. sen har jag ett tag senare kommit på att jag nog vill ha nåt annat hellre.. sålt den och inte varit desperat efter pengar så jag kunnat vänta lite på ett bra bud.

fan..
    jag skulle vilja ha en sån Levin som hon i Sahara Hotnights har
    jag såg dem igen i helgen här på WOW och den gitarren låter ju svinbra

undrars vad en sån kostar om man ens får tag i en?

vet du vad modellen heter?

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

he, igår när jag o min kompis satt på bussen, så var det en hållpalts där man kunde se in till musikbörsen,, så började vi prata gitarrer, han såhär gillar SG,, ah och sen jag ba: men telecasters är snyggast.. sen les paul... och det dumma var att han har en strata..och jag en tele.. kände mig lite dum , men jag tänkte faktist inte på det..
    meningslösa, menigslöösa

Standard

Är inte den som lägger allt för mycket pengar på gitarrer, så jag tänkte införskaffa mig en stålsträngad Levin W20 B E (musikbörsen), med mick och EQ till studion. Någon som har någon personlig erfarenhet kring just denna modellen som kan rekommendera den inbyggda micken, eller om det vore bättre att spela in i en "vanlig" mikrofon?
    Du och jag, Döden <3

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av bara socker man ser Visa inlägg
    Är inte den som lägger allt för mycket pengar på gitarrer, så jag tänkte införskaffa mig en stålsträngad Levin W20 B E (musikbörsen), med mick och EQ till studion. Någon som har någon personlig erfarenhet kring just denna modellen som kan rekommendera den inbyggda micken, eller om det vore bättre att spela in i en "vanlig" mikrofon?
    Jag har ingen erfarenhet av den gitarren, men kan ändå nästintill garantera att det är bättre med en "vanlig" mick, såvida den inte är genomskruttig. Har man möjlighet att micka en acke-gitarr med en någorlunda ordentlig kondensatormikrofon (behöver inte kosta särskilt mycket) så ska man göra det.

Trots det kan det vara användbart att ha en inbyggd mikrofon. Dels för att spela in en slaskgitarr som ändå inte ska användas i mixen, dels för livespel.

EDIT: Kollade in den på musikbörsen. När jag köpte acke förra året blev jag starkt avrådd från att köpa en svart. Svart färg dödar tonen, vilket försäljaren på 4sound bevisade för mig. Dessutom påstod han att (billiga) gitarrer som ska målas svarta ofta byggs av fula, dåliga trästycken, eftersom ingen ändå kommer se detta. Bara en liten varning.
    Senast redigerat av MrHenko den 2008-08-16 klockan 09:47.

Standard

Intressant det där om den svarta färgen.
    When I say "art", it's short for Arthur!

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    Jag har ingen erfarenhet av den gitarren, men kan ändå nästintill garantera att det är bättre med en "vanlig" mick, såvida den inte är genomskruttig. Har man möjlighet att micka en acke-gitarr med en någorlunda ordentlig kondensatormikrofon (behöver inte kosta särskilt mycket) så ska man göra det.

Trots det kan det vara användbart att ha en inbyggd mikrofon. Dels för att spela in en slaskgitarr som ändå inte ska användas i mixen, dels för livespel.

EDIT: Kollade in den på musikbörsen. När jag köpte acke förra året blev jag starkt avrådd från att köpa en svart. Svart färg dödar tonen, vilket försäljaren på 4sound bevisade för mig. Dessutom påstod han att (billiga) gitarrer som ska målas svarta ofta byggs av fula, dåliga trästycken, eftersom ingen ändå kommer se detta. Bara en liten varning.

vetefan om det där stämmer.
    jag har provat massvis av les pauls och en av de som lät och kändes absolut bäst var just svart..

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av StandInSilence Visa inlägg
    vetefan om det där stämmer.
    jag har provat massvis av les pauls och en av de som lät och kändes absolut bäst var just svart..
    Visserligen är elgitarrer också väldigt beroende av klangen i trät, men det kanske ger större effekt på akustiska? Det som får mig att tro försäljaren var dels att han visade på klangen i några olika gitarrer, vilket hängde ihop en hel del med lacken, och att han slutligen fick mig att köpa en billigare gitarr än den (svarta) jag från början tänkt mig. Så försäljarsnack var det troligen inte. Möjligen trodde han att det var så, men hade fel.

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Det där om att lacken skulle förstöra någonting låter som skitsnack, också det där om att gitarrerna är sämre om dom är svarta, det är ju verkligen beroende på vad det är man köper.

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Det där om att lacken skulle förstöra någonting låter som skitsnack, också det där om att gitarrerna är sämre om dom är svarta, det är ju verkligen beroende på vad det är man köper.
    Självklart är det troligt att en svart Martin-gitarr är bättre än en blanklackad Harley Benton. Men om en gitarr har en ogenomskinlig lack så är risken större att det är en dålig bit trä som används, eftersom detta ändå inte syns. Låter inte det ganska logiskt och rimligt?

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av MrHenko Visa inlägg
    Självklart är det troligt att en svart Martin-gitarr är bättre än en blanklackad Harley Benton. Men om en gitarr har en ogenomskinlig lack så är risken större att det är en dålig bit trä som används, eftersom detta ändå inte syns. Låter inte det ganska logiskt och rimligt?
    Varför skulle man göra så?
    Då kommer ju folk kräva pengarna tillbaka.

Medlem MrHenkos avatar
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Varför skulle man göra så?
    Då kommer ju folk kräva pengarna tillbaka.
    Och hur skulle det motiveras?
    "Hej, jag vill ha mina pengar tillbaka för den här svarta gitarren. När jag kom hem insåg jag att den var svart."

Sidan 18 av 22 FörstaFörsta ... 8910111213141516171819202122 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •