Sidan 20 av 22 FörstaFörsta ... 10111213141516171819202122 SistaSista
Resultat 286 till 300 av 325

Ämne: Gitarrer

Medlem Lennys avatar
    Reg.datum
    Aug 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    http://www.blocket.se/vi/15888699.htm?ca=14_s i den står det att den ligger på 8000. och då borde man ju ha väldigt höga förväntningar.. ska man ha det?
    Den är säkert jättebra i och med priset, men det är ju ingen proffsgitarr eftersom det är en "kopia" och ingen äkta Gibson. Men jag är säker på att den är kanonfin om det är en hobbygitarr du ska ha! Även om det är en kopia på en Gibson så är det ett märke som är känt för att göra bra kopior, och som sagt pga av priset kan det inte vara en dålig gitarr.
    Mina tankar är så klara nu
    Ni kan släppa den där bomben nu
    Över axeln ser jag pärlband av blåljus
    Vår hämnd blir ljuv

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

jag vet att men,, liksom,, en squier kan man ju få för... 1500-2000..
    meningslösa, menigslöösa

Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Varken Epiphone eller Squier är att rekommendera enligt mina erfarenheter.

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    Varken Epiphone eller Squier är att rekommendera enligt mina erfarenheter.
    m, bara för att du är "supercool" för att du har en fender.
    meningslösa, menigslöösa

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

m, bara för att du är "supercool" för att du har en fender.
    Vad fan är det där för snack?
    Det är dåligt ljud i dom jag provat och väldigt obekväma halsar, varför måste du hålla på så där?

Reg.datum
    May 2007

Standard

Vad fan är det där för snack?
    Det är dåligt ljud i dom jag provat och väldigt obekväma halsar, varför måste du hålla på så där?
    alla barn kanske inte vill lägga ut 15tusen bara för att få en med bättre ljud o skönare hals etc.
    meningslösa, menigslöösa

Staffan747
    Guest

Standard

alla barn kanske inte vill lägga ut 15tusen bara för att få en med bättre ljud o skönare hals etc.
    Bättre ljud låter som en alldeles rimlig orsak för att lägga ut ett par extra hundralappar..

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Så jävla onödigt att komma med ett sånt påhopp. Dessutom handlar det för fan inte bara om utseendet på gitarren som du verkar tro.
    Det som är viktigt med en gitarr är att man tycker den är skön att spela på.
    Att den låter bra och sen utseendet, det är liksom inte prioritet ett.

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Bättre ljud låter som en alldeles rimlig orsak för att lägga ut ett par extra hundralappar..
    jag fyndade min squier för 1500 på thomann. om då någon hellre köper en fender för öumn,.., 20 gånger så mycket... mmm,,, jag har en rätt fet lista på vad jag mycket hellre skulle lägga dessa pengar på. men förlåt.. ska inte säga ett knyst här mer.
    meningslösa, menigslöösa

Staffan747
    Guest

Standard

jag fyndade min squier för 1500 på thomann. om då någon hellre köper en fender för öumn,.., 20 gånger så mycket... mmm,,, jag har en rätt fet lista på vad jag mycket hellre skulle lägga dessa pengar på. men förlåt.. ska inte säga ett knyst här mer.
    Nej nej alltså.. Man kan ju faktiskt satsa på ett par schysta mickar istället.. Märket gör ju inte gitarren, det är en självklarhet.

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

En bra gitarr kostar oftast lite mer, men visst en squier duger mer än väl till den som bara spelar lite då och då, men jag som spelar i band till och från behöver en gitarr som låter bra.
    Kan snacka hur länge som helst om hur viktigt det är att ha en bra gitarr, men stoppar här så du orkar läsa.

Staffan747
    Guest

Standard

En bra gitarr kostar oftast lite mer, men visst en squier duger mer än väl till den som bara spelar lite då och då, men jag som spelar i band till och från behöver en gitarr som låter bra.
    Kan snacka hur länge som helst om hur viktigt det är att ha en bra gitarr, men stoppar här så du orkar läsa.
    Behöver en bra gitarr kosta skjortan? En kompis fyndade en gräddvit Fender Stratocaster för typ 300 euro, visserligen vänstergitarr, men nu ser han ut som Jimi Hendrix

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Behöver en bra gitarr kosta skjortan? En kompis fyndade en gräddvit Fender Stratocaster för typ 300 euro, visserligen vänstergitarr, men nu ser han ut som Jimi Hendrix
    En bra gitarr brukar vara gjord av bra grejer och alltså kosta mer pengar är det ologiskt på något vis för dig?

Staffan747
    Guest

Standard

En bra gitarr brukar vara gjord av bra grejer och alltså kosta mer pengar är det ologiskt på något vis för dig?
    Nej? Men är en begagnad Fender en dålig gitarr?

Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Nej? Men är en begagnad Fender en dålig gitarr?
    Nej, en begagnad fender är oftast en bättre gitarr än en som inte spelats på för att gitarrer blir skönare när dom är använda.

Sidan 20 av 22 FörstaFörsta ... 10111213141516171819202122 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •